M
Facebook in procesul de recrutare

Mark Zuckerberg anunta in octombrie 2012 ca Facebook a atins pragul de 1 mld. de utilizatori, ce demonstreaza ca platforma a devenit cea mai importanta si utilizata retea sociala. Insa putini utilizatori din Romania stiu ca Facebook nu ofera doar posibilitatea de a socializa si a te distra in spatiul virtual, ci reprezinta si o modalitate moderna de recrutare de personal.

 

Daca in tari precum Germania, Franta, Elvetia nu mai socheaza pe nimeni sa fie abordat pe Facebook cu o propunere de loc de munca, in Romania de multe ori eventualii candidati se simt agasati de astfel de propuneri. Pot in acest caz vorbi din propia experienta. Cu ceva timp in urma, cand orice metoda traditionala de a gasi candidati – pentru un post ce avea ca cerinta obligatorie limba germana – a esuat, am trimis un mesaj direct pe facebook persoanelor care aveau trecut la limbi cunoscute germana. Nu am fost deloc surprinsa sa primesc un refuz drept raspuns, cel putin din partea celor mai multe persoane abordate, insa un candidat a simtit nevoia de a trimite mai mult decat un simplu NU. Imi scrisese de fapt un intreg roman, din care am dedus ca era foarte revoltat ca indraznisem sa ii trimit o oferta de loc de munca pe o retea de socializare. Iar la sfarsit chiar mi-a dat un sfat: “Nu mai spamuiti oamenii pe facebook!”. Am ras putin de aceasta reactie, dupa parerea mea, exagerata, dar apoi m-am gadit si la motivele care l-au directionat spre aceasta si daca ar trebui sau nu sa facem recrutare pe retelele de socializare. Mi-am dat seama ca un motiv pentru reactia lui ar putea fi faptul ca un cont pe Facebook este intr-adevar diferit fata de unul pe myjob, bestjobs sau alte site-uri dedicate recrutarii de personal, deoarece retelele sociale se axeaza pe prezentarea vietii private, ceea ce de multe ori nu are legatura directa cu viata profesionala. Si totusi, cu toate inconvenientele, refuzurile si “supararile”, care din pacate nu sunt putine, selectia de personal prin intermediul Facebook-ului devine din ce in ce mai “la moda” si pe plaiuri mioritice si prin urmare si in firma noastra.

Multi isi pun probabil intrebarea cum sa fie posibil totusi sa gasesti o persoana potrivita pentru un anumit loc de munca doar prin intermediul a catorva fotografii si comentarii. Un studiu facut la inceputul anului 2012 de catre Northern Illinois University, University of Evansville si Auburn University despre influenta profilului de Facebook asupra aprecierii corecte de catre recruiter a capacitatii de munca a unui candidat a avut urmatoarele rezultate:

  1. Corelarea dintre aprecierea unui profil de Facebook si aprecierea reusitelor candidatului a fost foarte evidenta;
  2. Fotografiile din calatorii, multitudinea de hobby-uri, prietenii multi si chiar pozele de la petreceri au fost apreciate pozitiv, deoarece astfel de personae au fost catalogate ca fiind extravertite si prietenoase;
  3. Din punct de vedere al cercetatorilor aprecierea unui candidat dupa vizualizarea profilului sau este corecta, deoarece este putin probabil ca o persoana sa isi ascunda in fotografiile si activitatea de pe Facebook in permanenta personalitatea.

Prin urmare merita sa folosim Facebook-ul pentru selectia de personal, ramane doar mentalitatea candidatilor sa devina mai permisibila. Avand in vedere insa rapiditatea cu care aceasta retea sociala se dezvolta, recruiterii vor vedea din ce in ce mai mult potential in Facebook, candidatii vor primi mai multe oferte si vor deveni mai deschisi la aceasta idee.

 Cornelia

No views yet

Tags: , , , , , , , ,

Scrie un comentariu aici