M
Teambuilding – Behind the Scenes

Teambuilding – Behind the Scenes

Postat de catre | septembrie 28, 2018 | HR Articles

Un teambuilding reușit este acela în care participanții se simt bine unii cu alții, se bucură de timpul pe care îl petrec cu colegii și într-un alt context decât cel de la job… orice teambuilding care are ca principal obiectiv distracția are mari șanse să fie unul reușit! Însă pentru a asigura distracția participanților organizatorii unui teambuilding au o întreagă poveste care se desfășoară înainte.

Vă întrebați ce se întâmplă înaintea unui teambuilding? Cu cât timp se pregătesc activitățile? Trainerii au ritualuri speciale de pregătire înainte de a apărea în fața oamenilor?

Fiecare program de teambuilding este coordonat de către un Project Manager, mai exact de către o persoană care este responsabilă în fața clientului ca lucrurile să iasă foarte bine și care organizează echipa de traineri atât înainte de eveniment cât și pe parcursul lui.

Pregătirea evenimentului începe cu 1 – 2 săptămâni înainte, depinde de complexitatea programului. Abilitățile de delegare ale Project Managerului sunt esențiale în faza aceasta: el trebuie să își cunoască colegii și să știe unde sunt mai competenți și unde pot să acorde suport: sunt persoane descurcărețe care cunosc ofertele din magazine pe diferite produse, sunt persoane creative care pot să contribuie la diverse activități de creație și chiar materiale hand made, etc.

Sunt multe aspecte organizatorice care trebuie îndeplinite înainte de eveniment și de care depinde buna desfășurare a lucrurilor. E important să existe o comunicare foarte bună între Project Manager și persoana de legătură din partea companiei. Dacă cei doi reușesc să creeze o relație bună sunt mari șanse ca teambuilding-ul să fie unul de succes.

Ce informații sunt utile unui Project Manager din partea persoanei de legătură de la companie:

  • câți oameni noi sunt în echipă și care sunt aceia;
  • cum a fost atmosfera în ultimul timp la lucru: dacă au avut evenimente mai deosebite, dacă au fost mai aglomerați, ce fel de nemulțumiri sunt la nivelul echipei, etc.;
  • ce planuri sunt la nivel de companie pentru echipa respectivă: va fi cineva promovat, departamentul va crește sau din contră va trece prin perioade dificile, vor schimba tehnologia cu care lucrează, etc.;
  • ce le place oamenilor să facă în timpul liber
  • dacă există conflicte între participanți care la momentul teambuilding-ului nu au fost rezolvate sau au fost doar parțial rezolvate;
  • ce au apreciat participanții la trainerii care au organizat teambuilding-uri pentru ei în anii precedenți și ce nu.

În funcție de aceste informații trainerii pot să adapteze programul gândit și să ajute într-un fel compania în provocările pe care le are zi de zi. Un alt elemenet cheie este colaborarea și deschiderea de ambele părți.

Echipa de traineri ajunge de obicei cu o zi înainte la locația unde se va desfășura teambuilding-ul. În funcție de program se va stabili traseul pe teren, se vor căuta locuri potrivite pentru desfășurarea activităților, se vor adapta probele la locație și va pregati sala de conferință.

Înaintea fiecărui teambuilding sunt multe pregătiri, discuții de organizare și toate cu scopul de a oferi participanților timp de calitate alături de colegii lor într-un cadru nou, provocator, inedit unde să descopere lucruri noi despre ei înșiși, despre ceilalți și despre cum împreună pot face lucruri minunate.

Satisfacția de la final în care oamenii pleacă bucuroși este de neegalat pentru trainerii care sunt dedicați.

Oana Deteșan

No views yet

Scrie un comentariu aici