M
Teoria Training-ului în Practica Job-ului

Majoritatea companiilor sunt de acord cu ideea că sesiunile de training îmbunătățesc un proces sau aduc o nouă valoare în cadrul echipei și a companiei. Cu toate acestea, când au loc reducerile de buget, training-urile sunt printre primele pe listă. Această aparentă contradicție apare mai mereu din cauza faptului că se întâmplă ca participarea la training să nu aducă un rezultat vizibil în cadrul companiei.

Sunt multe traininguri cu un feedback 100% pozitiv. Cu toate acestea, pe termen lung de multe ori munca participanților la training nu se îmbunătățește. În urma acestui raționament, revenim din nou la tăierea bugetelor pentru training. Multe sesiuni sunt pline de conținut, livrate cu un profesionalism desăvârșit, dar fără un impact vizibil în business.

Din fericire, soluția este una foarte simplă: înainte de fiecare training, organizatorii discută cu participanții pentru a vedea care sunt nevoile specifice, dar cel mai important – vor cere de la participanți o listă cu provocările zilnice (fie individual, fie la nivel de echipă). Aceste provocări devin mai apoi unelte în cadrul training-ului. Cu ajutorul acestor unelte, se poate construi un plan care să ajute participanții în lupta cu provocările jobului. Cu ajutorul trainer-ului, participanții trebuie să plece cu un angajament puternic, cu încredere că planul stabilit împreună va funcționa, dar și să conștientizeze că este o „bătălie” de lungă durată. În acest mod, „centrul de cost” pentru dezvoltare din cadrul unei companii, se poate transforma în „centru de profit”.

Întreabă-te următoarele: „ești dispus să transformi teoria din training în practică la job?”. Mingea este de ambele părți – la trainer pentru a livra un training cu un conținut valoros, dar și la participanți pentru a fi dispuși la schimbare. Schimbarea apare în cadrul companiei în diverse situații: când resursele de care dispune compania sunt mai puține decât provocările cu care se confruntă, când apare un competitor mai puternic pe piață, când nu se ating obiectivele setate, când sunt conflicte și multe altele.

Alegem să discutăm acum doar de situația apariției unui conflict în companie. De cele mai multe ori, oamenii percep conflictul doar în forma lui negativă. Şi de aceea, Managementul Conflictului devine un subiect care din start aşează oamenii într-o poziţie de „luptă”. De fapt, conflictul este un dat în viaţa de zi cu zi, atât în mediul organizaţional cât şi în viaţa personală. Totodată, conflictul poate fi o metodă foarte bună de provocare a oamenilor pentru a-şi depăşi propriile bariere atât din punct de vedere profesional cât şi personal (cu condiţia ca situaţia conflictuală să fie foarte bine mediată).

Odată ce oamenii vor conştientiza prezenţa conflictului în viaţa lor ca pe un fapt firesc, în primul rând nu vor mai fi surprinşi atunci când vor ajunge în situaţii conflictuale, iar în al doilea rând vor putea mult mai lesne să prevină şi să medieze o astfel de situaţie.

Iar acum te întreb: „Ești dispus să lupți pentru schimbare? De fapt ești dispus să accepți conflictul ca o metodă de schimbare?”. Îți propunem să discuți despre conflict cu colegul nostru, Alexandru Bușilă în cadrul training-ului Conflict Management din 22 septembrie.

Grațiela Toader

 

 

No views yet

Scrie un comentariu aici