M
Umorul la birou

A rade sau a nu rade: iata intrebarea!

Un barbat se prezinta la interviu pentru angajare. La un moment dat el intreaba: „si cam cat va fi salariul?” Angajatorul: „Pai 600 de lei”. Barbatul: „Mi se pare cam putin”. Patronul: „Mai tarziu va fi mai mult” Barbatul: „Foarte bine, atunci vin mai tarziu”.

Ai zambit? Ai reusit sa te deconectezi putin pentru un strop de energie pozitiva? Cu totii stim ce placut este sa razi din inima si ce bine te simti dupa ce traiesti aceasta experienta impreuna cu ceilalti. Dar “ne permitem” sa radem cand vrem si unde vrem? La munca, de exemplu? Cand ai ras sanatos ultima data, exceptand o gluma buna postata de un prieten pe Facebook? Cand ai impartit cu ceilalti acest sentiment de daruire, eliberare, relaxare, fara cenzura grijilor? Cine are un coleg cu haz in echipa stie despre ce vorbesc. Vorbesc despre acea gluma aparuta din senin care te face sa uiti ca nu ti-a venit omul la interviu azi sau ca ai pierdut un client important sau ca tu nu esti singur….

Exista aceste idei preconcepute despre umorul la locul de munca si ele trebuie depasite. Putini oameni sunt constienti ca poti munci si te poti amuza in acelasi timp. In general, cei mai veseli angajati devin retinuti la locul de munca datorita conceptiei cu care am fost crescuti: “Munca nu este distractie”

Ne permitem sa radem la job, la birou, de fata cu seful?

Seful povesteste o anecdota. Toti rad in hohote, in afara de unul.
– Tu de ce nu razi? il intreaba colegii.
– Nu mai are nici un rost! De maine nu mai lucrez aici!

Pentru unii serviciul este o corvoada, un loc neplacut unde merg de nevoie, unde se enerveaza si nu resimt nici o satisfactie. Cine nu ne lasa sa radem, sa ne relaxam, sa ne destindem? Seful? Timpul? Cientii? …sau poate noi insine !? Cred ca raspunsul suntem noi, noi care intr-adevar ne lasam coplesiti de griji si de responsabilitati, de stresul cotidian si suntem captivii propriei noastre ingnorante de cele mai multe ori. Nu ne dam seama ca suntem structurati sa fim impreuna, sa lucram impreuna si sa radem impreuna! Ne jucam de cand ne nastem! Sta in firea noastra sa radem. Parca nu mai avem timp de noi, de atmosfera din jurul nostru; nu mai avem timp sa radem!

Umorul ca metoda neconventionala de combatere a stresului a devenit o politica de personal in tarile occidentale, fiind foarte apreciata pentru beneficiile pe care le aduce.
Se spune ca rasul este un medicament, si studiile au confirmat asta. Pe langa efectele curative, umorul la job are numeroase beneficii precum:

–  reduce în mod considerabil stresul, presiunea arterială, măreşte nivelul de endorfine („hormonii fericirii”) şi creşte toleranţa la durere;
–   absenteismul sau intazierile scad in primul rand datorita faptului ca angajatii asteapta sa ajunga la lucru;
–   fluctuatia de personal se reduce, angajatii se simt multumiti si loiali organizatiei;
–   se resimt efectele fiziologice si psihologice ale rasului prin urmare pot scadea costurile asociate concediilor medicale;
–    imbunatatirea comunicarii la locul de munca. O gluma bine plasata poate clarifica un punct de vedere sau te poate ajuta sa faci fata clientilor si persoanelor dificile.
–    consolidarea relatiilor intre angajati: cand persoanele rad impreuna se creeaza o legatura. Angajatii carora le place compania colegilor devin pozitivi, au mai multa incredere unul in celalalt si e mai probabil sa devina cooperanti cand apare o problema si mai centrati pe solutionarea acesteia.
–    umorul le permite managerilor sa obtina de la angajati un feed-back onest, deschis, in baza unei relatii de prietenie

De multe ori uitam de noi in fata calculatorului, nervosi ca a picat un proiect sau ca internetul merge iarasi prost sau ca poate un coleg nu a apreciat  gluma noastra si astfel, dupa 8 ore de munca, plecam acasa frustrati, nervosi si fara energie. In final tot ceea ce conteaza este atitudinea/reactia noastra la  astfel de evenimente. Cum reactionezi cand esti prins in trafic infernal si intarzii la munca? Ce faci cand ajungi in final la birou si constati cu stupoare ca ti-ai uitat agenda acasa!!!??? Poti alege sa fii rosu de furie sau poti face haz de necaz. Probabil solutii vei gasi mai usor cand esti relaxat decat nervos si cu siguranta urmatoarele ore la job vor sta sub semnul aceste reactii.
Poate este timpul sa nu mai asteptam de la manager sa creeze o atmosfera destinsa in birou. Putem sa luam noi insine intiativa sa aducem rasul la munca si sunt sigura ca fiecare dintre noi are cel putin o propunere prin care poate face atmosfera mult mai relaxanta si haioasa la birou, plecand de la a edita un buletin umoristic, pana la zile tematice sau concursuri caraghioase. Este alegerea fiecaruia cum vrea sa traiasca fiecare moment, ideea este ca poti obtine performanta si cu zambetul pe buze!

Un taran intr-o caruta plina ochi, cu un singur magar amarat cu ochelari de cal care nu se urnea deloc, striga frenetic: – Di, Murgule! Di, Surule! Di, Florica! Di, Maricica! Un barbat se uita la el si il intreaba daca a uitat cum se numeste magarul. Taranul spune: – Stiu cum il cheama, dar vreau sa ii dau impresia ca nu lucreaza singur.

Cosmina

No views yet

Tags: , , , , , , , ,

Scrie un comentariu aici