M

Step Up through Coaching

Clients

Ce este coaching-ul? Coaching-ul este un proces ghidat, în care coach-ul, prin întrebări și ascultare activă, te ajută să îți găsești propriile soluții la problemele cu care te confrunți. Pleacă de la premisa că oamenii au soluția cea mai bună pentru ei, doar că au nevoie să aloce timp de gândire, să privească lucrurile din mai multe unghiuri și să își identifice blocajele și piedicile pe care le au.

De ce coaching? Prin coaching ajutăm oamenii să își găsească propria soluție. În plus, dacă persoana își găsește singură soluția, va fi mult mai implicată și dedicată în aplicarea ei.

Cui se adresează? Persoanelor care doresc să se dezvolte, persoanelor aflate în poziții-cheie în firmă, sau persoanelor care coordonează echipe sau procese și își doresc să își îmbunătățească performanțele personale și ale echipei lor.

Sunt multe abordări cunoscute, însă noi ne concentrăm pe Solution Focus Coaching. Bazele abordării orientate pe soluții au fost puse de către Steve de Shazer și Insoo Kim Berg. Această abordare a fost dezvoltată în domenii de activitate precum coaching, management și consultanță.

Obiective generale:

  • Găsirea de soluții pentru depășirea unor blocaje în activitatea de business;
  • Găsirea de soluții pentru diverse situații dificile sau probleme cu care se confruntă persoana
  • Îmbunătățirea performanțelor personale;
  • Dezvoltarea de abilități de gestionare a problemelor;
  • Identificarea unor strategii pentru îmbunătățirea performanțelor echipei.

Obiectivele specifice, care vor fi urmărite în coaching, se vor stabili împreună cu coachee-ul și superiorul direct al acestuia.

Exemple de teme abordate cel mai adesea în coaching:

  • Gestionarea eficientă a timpului
  • Creșterea abilităților de delegare
  • Îmbunătățirea comunicării asertive
  • Coordonarea echipelor și proiectelor
  • Rezolvarea conflictelor
  • Creșterea coeziunii echipei
  • Gestionarea relației cu persoanele dificile din echipă
  • Creșterea și menținerea motivației persoanelor-cheie din echipă
  • Îmbunătățirea relației cu clienții, gestionarea clienților dificili
  • Work-life balance
  • Scăderea fluctuației de personal
  • Comunicarea eficientă cu toate nivelele ierarhice

Pași ai programului:

  1. Înțelegerea nevoilor
  2. Stabilirea obiectivelor împreună cu persoana și managerul direct
  3. 10 ședințe de coaching față în față
  4. Follow-up după 5 sedințe cu persoana participantă la program
  5. Follow-up și evaluarea atingerii obiectivelor împreună cu managerul direct și persoana implicată

Coach: Lucia Cărămidariu

Coaching

După o experienţă de 8 ani în domeniile financiar, administraţie în vânzări, şi implementare ERP într-un mediu multinaţional, Lucia a pus bazele firmei Step Up care oferă servicii în domeniul resurselor umane, în care se implică în continuare cu multă pasiune. Lucia este o persoană empatică, mereu dispusă să găsească cele mai bune soluţii, atât pentru clienţii firmei, cât şi pentru echipa din care face parte. Promovează un leadership colaborativ şi informal, foloseste mult coachingul in coordonarea echipei şi investeşte constant în dezvoltarea ei personală şi a echipei.

A participat de-a lungul experienței sale la numeroase conferințe ca și speaker sau moderator, iar din 2013 formează echipe în programele de teambuilding. A urmat două cursuri de Leader as Coach si folosește ca și modele de coaching GROW și solution focus.

Având o vastă experienţă în domeniul resurselor umane, de mai bine de 10 ani, a lucrat cu diferite companii de renume precum Bosch Communication Center, Frigoglass, Continental Automotive, Hella România, Hamilton, Infobest, TMD Friction şi multi alţii.